/Files/images/линия цветы 1.gif

План - заходів із забезпечення внутрішньої системи якості освітньої діяльності у 2023/2024 навчальному році

1. Тематичний вид контролю:

1.1. Стан роботи з фізкультурно-оздоровчого напряму освіти дошкільників при дистанційній формі навчання - листопад 2023 року

1.2. Стан роботи з громадянсько-патріотичного виховання дошкільників - лютий 2024 року

2. Фронтальний вид контролю:

2.1 Стан підготовки здобувачів ЗДО до навчання в НУШ - травень 2024 року

/Files/images/линия цветы 1.gif

ПОЛОЖЕННЯ
«Про внутрішню систему забезпечення якості освіти
Криштопівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області


1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти Криштопівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області розроблено відповідно до вимог частини третьої статті 41 Закону України «Про освіту, Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти, Статуту закладу.
Внутрішня система забезпечення якості освіти має такі основні
складові:
- Стратегія забезпечення якості освіти в закладі.
- Оприлюднення критеріїв, правил та форм оцінювання здобувачів освіти.
- Система забезпечення академічної доброчесності в закладі.
- Оприлюднення критеріїв, правил та форм оцінювання педагогічних
працівників.
- Оприлюднення критеріїв, правил та форм оцінювання діяльності
керівника закладу.
- Забезпечення наявності ресурсів необхідних для належної організації
освітньої діяльності закладу.
- Забезпечення наявності інформативних систем для забезпечення
належного управління закладом.
- Створення в закладі інклюзивного освітнього середовища, його
пристосування для надання освітніх послуг дітям з особливими потребами.
Внутрішня система забезпечення якості освіти в яслах–садку функціонує
за такими напрямками:
1. Освітнє середовище ЗДО.
2. Здобувачі дошкільної освіти.
3. Фахова діяльність педагогічних працівників.
4. Управлінські процеси ЗДО.
Самооцінювання здійснюється за окремими з 4–ох напрямків, а
також періодичне комплексне самооцінювання перед щорічним
звітуванням керівника
Для оцінювання, виконання вимог слугують:
• критерії (підстави для оцінювання);
• індикатори (показники, що відображають стан об’єктів спостереження, їх
якісні або кількісні характеристики);
• методи збору відповідної інформації, яка підлягає аналізу та оцінюванню.
Результати оцінювання освітніх і управлінських процесів визначаються за
такими рівнями:
- високий
- достатній
- вимагає покращення
- низький
2. Стратегія (політика) забезпечення якості освіти в закладі орієнтована
на:
- партнерство у розвитку, навчанні та вихованні дітей, професійнфй
взаємодії;
- прозорість, інформативну відкритість діяльності ЗДО
- недискримінацію, протидію боулінгу;
- відповідності Базовому компоненту дошкільної освіти;
- сприяння безпрерервному професійному зростанню педагогічних
працівників;
- відповідальності за забезпечення якості освіти та якості освітньої
діяльності;
- системності в управлінні якістю на всіх стадіях освітнього процесу;
- демократизації в освітній діяльності;
- створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини;
- готовності суб’єктів освітньої діяльності до ефективних змін;
- забезпечення академічної свободи педагогічних працівників.
3. Мета внутрішньої системи якості освіти закладу – гарантувати якість
дошкільної освіти та формувати довіру суспільства до ЗДО, що передбачає
об'єднання та інтеграцію організаційних, методичних, кадрових зусиль і
ресурсів ЗДО з урахуванням різноманітних факторів та умов для досягнення
високої якості освітнього процесу та його результатів, що відповідають кращим
зразкам і відповідним стандартам.
Основні завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти
передбачають розробку та дотримання в закладі вимог до визначення якісних
результатів із наступних напрямків:
1. Освітнє середовище ЗДО:
1.1. Створення комфортних безпечних, доступних умов для
перебування дитини в ЗДО.
1.2. створення освітнього середовища вільного від будь-яких форм
насильства та дискримінації.
1.3. Формування інклюзивного, безпечного, розвиваючого освітнього
простору.
2. Здобувачі дошкільної освіти:
2.1.Дотримання та виконня вимог Базового компонента дошкільної
освіти, забезпечення соціальної адаптації дитини та готовності
продовжувати освіту.
2.2. Організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти
3. Фахова діяльність педагогічних працівників.
3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї
діяльності та якість організації освітнього процесу.
3. 2. Підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності
педагогічних працівників.
3. 3. Налагодження співпраці з батьками, працівниками ЗДО.
3.4. Методичне забезпечення ЗДО.
4. Управлінські процеси ЗДО.
4.1. Наявність програми розвитку закладу та системи річного
планування, моніторингу діяльності та виконання поставлених цілей.
4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних
норм.
4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для
професійного розвитку педагогічних працівників.
4.4.Організація діяльності закладу на засадах людино центризму,
співпраця усіх учасників освітнього процесу, взаємодія ЗДО з місцевою
громадою.
4.5.Формування та забезпечення академічної доброчесності.
4. Заклад працює у взаємодії з усіма зацікавленими суб’єктами, до
яких відносяться:
- вихованці та їх батьки, або особи, що їх замінюють;
- педагогічний та технічний персонал ЗДО;
- засновник –Близнюківська селищна рада;
- відділ освіти культури молоді та спорту Близнюківської селищної ради
- громадськість.
5. Критеріями ефективності внутрішньої системи забезпечення якості
освіти є:
- відповідність досягнень здобувачів освіти державним вимогам до рівня
освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6 (7) років, сумарного
кінцевого показника набутих дитиною компетенцій перед її вступом до школи.
- відповідність узагальнених показників результату освітньої роботи
(сформованість певного виду компетенцій) змісту освітніх ліній, визначених
інваріантною складовою Базового компонента дошкільної освіти.
- ефективність реалізації варіативної складової змісту дошкільної освіти
відповідно до індивідуальних інтересів і потреб дітей, запитів і побажань
батьків, наявних умов розвитку дошкільників.
- якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників.
- показник наявності освітніх, методичних і матеріально-технічних
ресурсів для забезпечення якісного освітнього процесу.
- ефективність та результативність управлінської діяльності в закладі.

6. Основні методи збору, інструменти та джерела отримання
інформації:

6.1. Опитування:
- анкетування усіх учасників освітнього процесу (вихованці, педагоги,
батьки);
- інтерв’ю;
- фокус групи (батьки, педагоги, вихованці).
6.2. Вивчення документації
Плани роботи закладу, перспективні та календарні плани педагогів,
протоколи батьківських зборів, засідань педагогічної ради
6.3. Моніторинг:
- освітніх досягнень вихованців;
- педагогічної діяльності;
- освітнього середовища;
- результативності управлінської діяльності;
6.4. Аналіз даних та показників освітньої діяльності:
- практичних робіт вихованців;
- оцінювання знань, умінь та навичок дітей вихователем;
- кількісно-якісного складу педагогічних працівників;
7. Характеристика чинної внутрішньої системи забезпечення якості освіти в Криштопівському закладі дошкільної освіти (ясла-садок) Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області
7.1. Напрям «Освітнє середовище ЗДО» відображає забезпечення
якісних показників розвитку вихованців закладу, сприятливі умови активної
участі дітей в освітньому процесі, відображає можливості набуття дітьми
раннього та дошкільного віку компетенцій в даному освітньому середовищі.
Оцінюються:
- Створення комфортних, безпечних, доступних та нешкідливих умов
розвитку, виховання, навчання та праці дітей.
- Створення освітнього середовища вільного від будь-якихформ
насильства та дискримінації.
- Формування інклюзивного, безпечного, розвиваючого, мотивуючого
освітнього простору.
Для ефективного функціонування закладу створено єдиний
інформаційний простір, а саме, сформовано інформаційну базу даних програми «КУРС Дошкілля».
Для обміну інформацією з якості освітнього процесу використовується
відео-, аудіо- і магнітні носії інформації, розмножувальна техніка.
Для забезпечення більш широких і різноманітних зв'язків закладу із
зовнішнім середовищем, у тому числі доступу до різних баз даних, джерел
інформації заклад підключено до швидкісного Інтернету.

Для забезпечення єдиного інформаційного поля у нашому закладі функціонує офіційний сайт: http://kryshtopivka-dnz.kh.sch.in.ua, viber група для батьків та сторінка у фейсбуці

7.2.У напрямку «Здобувачі дошкільної освіти» оцінюються:
- Дотримання вимог Базового компонента дошкільної освіти.
- Організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти
Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти, здійснюючи
моніторингові дослідження щодо рівня розвитку компетенцій дошкільників,
використовують анкети, моделі, діагностичні карти, оцінюють
результативність освітнього процесу та виявляють фактори, що впливають на
його ефективність. Результат моніторингу узагальнюється педагогічними
працівниками в текстовому, табличному та графічному вигляді. Саме освітній моніторинг допомагає відстежити динаміку змін в освітній системі, спрямувати її розвиток на запланований результат.
Показниками ефективності освітнього процесу якості надання освітніх послуг можуть бути: - % здобувачів освіти, які мають достатній і високий рівень компетентності;
- позитивна динаміка розвитку дітей, засвоєння дітьми вимог комплексної
програми;
- відповідність узагальнених показників результату освітньої роботи
(сформованість певного виду компетенцій) змісту освітніх ліній, визначених
інваріантною складовою Базового компонента дошкільної освіти;
- відповідність досягнень здобувачів освіти державним вимогам до рівня
освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6 (7) років, сумарного
кінцевого показника набутих дитиною компетенцій перед її вступом до школи.
7.3. У напрямку «Фахова діяльність педагогічних
працівників» оцінюванюються:
- Ефективність планування педагогічними працівниками своєї
діяльності та якість організації освітнього процесу.
- Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності
педагогічних працівників.
- Налагодження співпраці з батьками, працівниками закладу дошкільної
освіти.
- Методичне забезпечення закладу дошкільної освіти.
З метою вдосконалення професійної підготовки шляхом поглиблення,
розширення й оновлення професійних компетентностей організовується
підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників
здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту». Загальна кількість
академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника
впродовж п’яти років не може бути меншою за 120 годин.
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється за
такими видами:
- довгострокове підвищення кваліфікації – курси;
-короткострокове підвищення кваліфікації: семінари, семінарипрактикуми, тренінги, конференції, «круглі столи» тощо.
Щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників
затверджує керівник закладу.
Показником ефективності та результативності діяльності педагогічних
працівників є їх атестація.
Атестація педагогічних працівників є обов'язковою і здійснюється один
раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію
педагогічних працівників.
7.4 У Напрямку «Управлінські процеси ЗДО» оцінюються:
- Наявність програми розвитку закладу та системи річного планування
діяльності, моніторингу виконання поставлених цілей та завдань.
- Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм.
- Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для
професійного розвитку педагогічних працівників.
- Організація діяльності закладу на засадах людино центризму,
прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників
освітнього процесу, взаємодії ЗДО з місцевою громадою.
- Формування та забезпечення реалізації політики академічної
доброчесності.

Для самооцінювання освітніх та управлінських процесів ЗДО використовуються орієнтовні критерії та індикатори з додатку 1

«Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи
забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти».
Обговорення та оприлюднення результатів самооцінювання
Результати самооцінювання освітніх і управлінських процесів ЗДО
розглядаються на засіданні педагогічної ради, батьківських зборах.
Для забезпечення прозорості та інформаційної відкритості ЗДО
результати самооцінювання включаються до річного звіту про діяльність
ЗДО, який оприлюднюється на вебсайті закладу відповідно до частини другої
статті 30 Закону України «Про освіту».
Загалом інформація, отримана під час самооцінювання, використовується
для:
- прийняття відповідних управлінських рішень для вдосконалення
внутрішньої системи;
- визначення пріоритетних напрямів удосконалення освітніх і управлінських процесів ЗДО;
- аналізу освітньої діяльності ЗДО і корегування плану роботи на рік
та стратегії розвитку закладу.
управлінських процесів ЗДО;
- аналізу освітньої діяльності ЗДО і корегування плану роботи на рік
та стратегії розвитку закладу.

Кiлькiсть переглядiв: 17

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.